On hyvä pysähtyä ja miettiä minkälaisia stressi- ja kuormitustekijöitä elämässä on. Uupumus on voinut kehittyä jo pidemmän aikaa ylikuormituksesta. Työn kuormitus tai raskas perhetilanne kuormittaa meitä yleisimmin. Tällöin olisi tärkeä vähentää kuormitusta, jotta uupumus hellittäisi. Töitä voisi vähentää tai rentouttavia hetkiä lisätä päivään. Luonnollisesti myös riittävät yöunet ovat tärkeitä. Jos epäilet, että taustalla on mielenterveysongelma, niin itsehoidon lisäksi on tärkeä hakea myös ammattiapua. Jos huomaat, että olet uupunut tai voit huonosti, niin älä tunne huonoa omatuntoa siitä, että lisäät arkeesi sinulle mielekkäitä asioita! Kun sinä jaksat paremmin, niin myös läheisesi voi paremmin ja työt sujuvat. 

(function(d,s,id,u){
if (d.getElementById(id)) return;
var js, sjs = d.getElementsByTagName(s)[0],
t = Math.floor(new Date().getTime() / 1000000);
js=d.createElement(s); js.id=id; js.async=1; js.src=u+’?’+t;
sjs.parentNode.insertBefore(js, sjs);
}(document, ’script’, ’os-widget-jssdk’, ’https://www.opinionstage.com/assets/loader.js’));


Lähteet: mielenterveystalo.fi 


Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *